დედამიწა

დედამიწა

ინტეგრირებული გაკვეთილი გეოგრაფიასა და მათემატიკაში

საქართველოს საგარეო კავშირები და საერთაშორისო ორგანიზაციები, მონაცემთა ანალიზი  (1 sT.)

მისამართი
 ედოფლისწყაროს მუნ. სოფ. სამთაწყარო სსსიპ საჯარო სკოლა
 ტელეფონი
 577 18 7 - 1 88
 ელ.ფოსტა

 პედაგოგები:
ლიანა მამულაშვილი;  ნინო მატიაშვილი.
 გაკვეთილის თემა
 საქართველოს საგარეო კავშირები და საერთაშორისო ორგანიზაციები,  მონაცემთა ანალიზი
 სწავლების საფეხური/ინტეგრირებული საგნები
 IX   კლასი
გეოგრაფიასა და  მათემატიკაში
 მოსწავლეთა პროფილი
 მოსწავლეთა რაოდენობა: 14
მოსწავლეთა რაოდენობა, რომელიც საჭიროებს განსაკუთრებულ მიდგომას: 0
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები 
გეოგრაფია: ესგ-ის გრძელვადიანი მიზანი

გეო. IX . 1.მოსწავლე რუკებისა და სხვა გეოგრაფიული საშუალებების (ფოტოები, გრაფიკები, ცხრილები, დიაგრამები და სხვა) დახმარებით ახასიატებს, ადგენს მოვლენასა და პროცესებს; ადგენს თემატურ რუკებს. 
  • აანალიზებს რუკებს, გრაფიკების, ცხრილების, დიაგრამების და სქემების საშუალებით წარმოადგენს ინფორმაციას.
გეო.IX.6. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს
საქართველოში მეურნეობის სტრატეგიული
დარგები და მათი განვითარების პერსპექტივები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

· სტატისტიკური მასალის საფუძველზე იკვლევს საქართველოს სავაჭრო ბალანსის ტრანსფორმაციას XXI საუკუნეების მანძილზე და უკავშირებს ქვეყნის ეკონომიკურ განვითარებას;


გეო.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს საქართველოს ადგილი მსოფლიოში სოციალურ-ეკონომიკური პარამეტრების მიხედვით.
შედეგი თვალსაჩინოა, როდესაც მოსწავლე:

· ილუსტრაციების ანალიზის საფუძველზე შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს (სამუშაო ადგილები, სავაჭრო ობიექტები, საშუალო ხელფასი, ტრანსპორტი, საცხოვრებელი) და ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს;
· მსჯელობს სხვადასხვა სფეროში საქართველოს სტრატეგიულ პარტნიორ ქვეყნებთან და საერთაშორისო ორგანიზაციებთან ურთიერთობის პერსპექტივების შესახებ და შედეგებს გამოხატავს სასურველი ფორმით. ადგენს შესაბამის ნახაზს/ცხრილს/გრაფიკს;



მათემატიკა
მათ. IX.11. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემების მოწესრიგება და წარმოდგენა დასმული ამოცანის ამოსახსნელად ხელსაყრელი ფორმით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • აჯგუფებს რაოდენობრივ მონაცემებს ინტერვალთა კლასებში და აგებს შესაბამის ცხრილს/ჰისტოგრამას (მათ შორის, ტექნოლოგიების გამოყენებით);
  • არჩევს დაუჯგუფებელ რაოდენობრივ მონაცემთა წარმოდგენის შესაფერის გრაფიკულ ფორმას, ასაბუთებს არჩევანს და ქმნის ცხრილს/დიაგრამას (ტექნოლოგიების გამოყენებით ან მის გარეშე);
  • ერთი გრაფიკული ფორმით წარმოდგენილ მონაცემებს წარმოადგენს განსხვავებული გრაფიკული ფორმით და წარმოაჩენს თითოეული ფორმის ხელსაყრელ და არახელსაყრელ მხარეებს


მათ. IX.13. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და დასკვნების ჩამოყალიბება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • ამოცანის კონტექსტის გათვალისწინებით ირჩევს შესაფერის შემაჯამებელ რიცხვით მახასიათებლებს, ასაბუთებს თავის არჩევანს, ითვლის და იყენებს მათ მონაცემთა ერთობლიობების დასახასიათებლად / შესადარებლად;
  • იყენებს გრაფიკული ფორმით წარმოდგენილ მონაცემებს სტატისტიკური შინაარსის მოსაზრებათა/არგუმენტების ჩამოსაყალიბებლად ან შესაფასებლად;
  • გამოთქვამს ვარაუდს ხდომილობის მოსალოდნელობის შესახებ მონაცემთა საფუძველზე (მაგალითად, ფარდობითი სიხშირის მიხედვით) და ასაბუთებს ვარაუდის მართლზომიერებას.


gakveTilis mizani გეოგრაფიაში:
 საქართველოსთვის სტრატეგიულ პარტნიორ ქვეყნებთან და საერთაშორისო ორგანიზაციებთან ურთიერთობის პერსპექტივები - პოლიტიკური სტაბილიზაცია და ეკონომიკური გაძლიერება ,  მისი ადგილი საერთაშორისო არენაზე.
gakveTilis mizani  მათემატიკაში:
მოცემული მონაცემების კვლევისა და გამოყენების უნარის განვითარებით სხვადასხვა ტიპის მონაცემების შემთხვევაში ხელსაყრელი სახის ხაზოვანი დიაგრამის სიხშირული პოლიგონის შერჩევა-გამოყენება.

































ეროვნული გეგმით განსაზღვრული  მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორი 

თანმიმდევრობა
აქტივობა ნაბიჯ-ნაბიჯ



























































































































































მიღწეული შედეგი 
gakveTilis msvleloba:
I etapi
Aaqtivoba 1. აზრობრივი რუკა  (4-5 wT.)

gakveTili iwyeba gonebrivi ieriSiT –maswavlebeli dafaze wer sityvebs ` sa erTaSoriso organizaciebi~ da vTxov moswavleebs, CamoTvalon romeli maTganic ician. moswavleTa pasuxeb wer dafaze:
Semdeg, maswavleblis TxovniT, moswavleebi axdenen maT klasificirebas;  romeli saerTaSoriso organizaciis wevria saqarTvelo da romlis  ara; (ix. sqema-1)

 Aaqtivoba 2. (1-2wT)
 maT wina gakveTilze hqondaT saSinao davalebad micemuli, moeZiebinaT informacia saerTaSoriso organizaciebze. resursi- sur. 1,2; gamoyenebiT individualurad pasuxobdnen TiToeuli emblema, romel organizacias ekuTvnoda.
II etapi  
აქტივობა 3.   ( 2-3 წთ. )  მინი ლექცია
 გეოგრაფიის პედაგოგი უხსნის მოსწავლეებს საერთაშორისო ეკონომიკური ურთიერთობების ძირითად ფორმებს და რა როლი ეკისრება მათ ქვეყნის განვითარებაში (რესურსი- სურ. 4)
აქტივობა 4.  (2-3 წთ.) მინი ლექცია
   მათემატიკის მასწავლებელი axsenebs moswavleebs, mocemuli monacemebis   mowesrigebisa da amocanis amosaxsnelad xelsayreli formis SerCevas.  Mmonacemis erTi saxidan Tu rogor unda warmovadginoT  meore gansxvavebul saxed. Mmag. monacemTa cxrilis grafikul saxed warmodgena da a.S.
აქტივობა  5. geografiuli analizi – teqstze da TavlsaCinoebebze muSaoba  (15 wT.)
moswavleebi iyofian 2 jgufebad. maswavleblis TxovniT isini ecnobian  saxelmZRvaneloSi mocemul naxazebs da aanalizeben maT. maT unda Seasrulon Semdegi davalebebi:
  jgufi - 1 – (sur. 6,7)    diagramaze mocemul monacemebs warmoadgenen cxrilis saxiT.
jgufi-2, (sur.8)    cxrilis saxiT mocemul monacemebs warmoadgenen grafikis saxiT. Aseve unda daadginon Tu saqarTvelos, romel partnior qveyanasTan aaqvs dadebiTi savaWro balansi da romel partnior qveyanasTan uaryofiTi savaWro balansi. Aseve msoflios politikur rukaze uCveneben dasaxelebul partnior qveynebs (ix. sur.16)

აქტივობა 6.  prezentacia – (3-3 wT.)
თითოეულ ჯგუფს 3-3წთ. aqvT prezentaciisaTvis.

 
დაფაზე იკვრება formatebi (იხ. სურ.15.)
მიცემული  სამუშაოს დასრულების შენდეგ თითოეული ჯგუგფი ახდენს შესრულებული დავალების პრეზენტაციას: ჯგუფიდან არის ორი პრეზენტატორი, ერთი წარადგენს sawyis monacems da gamoyofs yvelaze mniSvnelovan faqtorebss, ამასთანავე ჯგუფს ეს ფაქტორები დაწერილი აქვს წებოვან ფურცლებზე, როლებსაც პრეზენტაციის დროს ცხრილის შესაბამის სვეტში მიაკრავსმეორე პრეზენტატორი წარმოადგენს maT mier SemoTavazebul monacemTa axal variants .


 აქტივობა 7 . (1wT) - მასწავლებლები აკეთებენ კომენტარს შეფასების შესახებ. - 1წთ.

                                                                                                                      

III etapi
gakveTilis Sejameba - რეfleqsia 10-13 wT

აქტივობა 7.  
მოსწავლეები წყვილებში მუშაობენ  (რესურსი  -სურ 5). შეარჩევენ  3 სახელმწიფოს, რომლებთანაც საქართველოს აქვს დიპლომატიური ურთიერთობა და 3 სახელმწიფოს კი რომელთანაც საქართველოს არ აქვს დიპლომატიური ურთიერთობა.

აქტივობა 8.  
maswavlebeli moswavleebs aZlevs individualur samuSaoSeavson sqema.

icodi
iswavle

minda vicode:












(`vici~ grafaSi maT unda Caweron yvelaferi, rac icodnen gansaxilveli sakiTxis Sesaxeb,
`viswavle~ grafaSi, rac axali Seityves, xolo `minda vicode~ grafaSi, rac maT ainteresebT. namuSevrebis)
ganxilva xdeba SerCeviTobis principiT.
dasasrul, maswavleblებიi mokled ajamebენ Catarebul aqtivobebs da moswavleebs ეძლევათ saSinao  davaleba.

აქტივობა 9.  

საშინაო დავალება: 

გეოგრაფიაში: $ 45 გვ219 დავ ალება #6.
1.(მოიფიქრეთ თუ რა შედეგს მოუტანს საქართველოს ნატოსა და ევროკავშირში გაწევრიანება?).
2.moiZion informacia im sakiTxebis Sesaxeb, rac maT grafaSi `minda vicode~ Caweres.


მათემატიკაში:
1. moswavleebma unda moiZion TaviaanT sofelSi  moyvanili agrarul - kulturul  mcenareTa naTesebis farTobebi (ha-Si) da maTi monacemebi warmoadginon cxrilisa da diagramis saxiT. 

2. moiZion informacia im sakiTxebis Sesaxeb, rac maT grafaSi `minda vicode~ Caweres.



მოსწავლეს შეუძლია:
• rukisa da sxva geografiuli TvalsaCinoebebis daxmarebiT ikvlevs qveynebis bunebriv pirobebs;
mohyavs analogebi sxva qveynebidan;
• ekonomikuri saqmianobis dargobrivi struqturis safuZvelze ajgufebs qveynebs ganviTarebis
stadiebis mixedviT (agraruli, industriuli, postindustriuli);
• eqsport-importis monacemebze dayrdnobiT msjelobs qveynis resursebisa da meurneobis
specializaciis dargebis Sesaxeb; adarebs qveynebs aRniSnuli maCveneblebis mixedviT;
• aanalizebs qveyanaSi arsebul problemebs (bunebrivi da adamianuri resursebi, socialurekonomikuri, politikuri da ekologiuri); gamoTqvams varauds arsebuli problemebis warmatebiT gadaWris Sesaxeb;
• aanalizebs teqstur informacias da sxvadasxva tipis geografiul saSualebebs da gansaz-
Rvravs rogor icvleboda SerCeuli qveynis roli msoflios fonze; gamoTqvams varauds
qveynis samomavlo perspeqtivebze (socialur-ekonomikuri da samxedro-politikuri).
 შეფასება
 მოსწავლეები ფასდებიან მიმდინარე განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებით,  ჯგუფური მუშაობისას, წყვილებში მუშაობისას და პრეზენტაციით.  (შეფასების სქემა  იხ.  სურ 3 და 3ა),
 საკლასო მენეჯმენტი

საგანმანათლებლო რესურსები
სასკოლო სახელმძღვანელო;  რვეული,  კალამი; ფორმატი, მარკერები, წებოვანი ფურცლები, დაფა, ცარცი, მსოფლიოს პოლიტიკური და ნახევარსფეროების რუკები


Ggamoyenebuli resursebi:
სურ.1-საერთაშორისო ორგანიზაციების ემბლემები;

sur.2 -საერთაშორისო ორგანიზაციების ემბლემები;


სურ. 3 და  3ა -მოსწავლეთა შეფასების რუბრიკა;







სურ.   3ა - ჯგუფური მუშაობისა და პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა;   

sur. 4 - საერთაშორისო ეკონომიკური ურთიერთობების ფორმები;




sur. 5 -  საქართველოს დიპლომატიური მისიები საზღვარგარეთ








sur. 6 - საქართველოს ძირითადი საექსპორტო პროდუქცია (2008 წლის მიხედვით);



sur. 7 - საქართველოს ძირითადი საექსპორტო პროდუქცია (2010 წლის მიხედვით);








sur. 8  - საქართველოს ძირითადი საინპორტო პროდუქცია (2010 წლის მიხედვით);




sur. 9 -პირდაპირი უცხოური ინვესტიციები სფეროების მიხედვით          ( 1000 აშშ. დოლარი 2011წელი. წყარო:  საქართველოს   სტატისტიკური ეროვნული სამსახური);






 





სქემა 1- აზრობლივი რუკა;







საერთაშორისო
ორგანიზაციები




სქემა 2. -რეფლექსიისთვის;
ვიცოდი
ვისწავლე
 რა მინდა ვიცოდე
1.        
2.        
3.        
4.        
5.        
6.        
7.        
8.        








გაკვეთილის შეფასების რუბრიკა პედაგოგებისათვი - სურ. 10; 11;12;







სურ. 13; 14 - პედაგოგების გამოხმაურება ჩატარებული ინტეგრირებული გაკვეთილის მიმართ.







სურ. 15. მოსწავლეების მიერ შექმნილი საგანმანათლებლო - თემატური მასალა.


 
                                    

sur. 16

No comments:

Post a Comment